Regulamin
Polityka prywatności i cookies
POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.siejemy.com
Dokument, który aktualnie czytasz, to opis zasad, jakimi kierujemy się przetwarzając dane Użytkowników.
1. Definicje:
Administrator danych osobowych – oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych; jeżeli cele i sposoby takiego przetwarzania są określone w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego, to również w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego może zostać wyznaczony administrator lub mogą zostać określone konkretne kryteria jego wyznaczania;
Dane osobowe – oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
Przetwarzanie – oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Administrator danych osobowych: Plan – T Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą Katowicach (40-816), ul. F. Bocheńskiego 109 wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem: 0000866691, NIP: 634-298-30-49, REGON: 387372240
Adres e-mail: bok@siejemy.com
Numer telefonu: +48 534 838 408
W rozumieniu Polityki Prywatności „Użytkownik”, to każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności Serwisu.
Administrator zbiera dane osobowe, które są niezbędne do świadczenia poszczególnych oferowanych usług lub dane, które Użytkownik poda dobrowolnie w ramach korzystania z Serwisu.
Administrator podejmuje działania i stosuje przepisy prawa, tj. RODO, Ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisy aktów wykonawczych do tych dokumentów, jak również bierze pod uwagę zalecenia właściwych urzędów dotyczące ochrony danych.
2. W ramach korzystania przez Użytkowników ze strony www, jak również w czasie realizacji usług przetwarzamy następujące dane osobowe:
- kontakt z Użytkownikiem:
- formularz kontaktowy na stronie Serwisu – adres e-mail, numer telefonu, inne dane podane dobrowolnie w treści formularza,
- social media – imię i nazwisko, pseudonim, wizerunek – dane udostępnione dobrowolnie przez Użytkownika w ramach kontaktu,
- Newsletter: adres e-mail,
- obsługa zamówień w Sklepie, w tym obsługa reklamacji: imię, nazwisko, adres e-mail, informacje związane ze sposobem płatności oraz adresem dostawy, numer telefonu oraz inne dane konieczne do realizacji usługi, np numer NIP
Administrator prowadząc stronę www, prowadzi statystyki, co stanowi jego uzasadniony interes.
W związku z tym może się zdarzyć, że administrator będzie gromadzić dane w postaci numeru IP Użytkowników, ewentualnie dodatkowo parametry oprogramowania i sprzętu, z którego korzysta Użytkownik, przeglądane strony, numer identyfikacyjny urządzenia mobilnego, oraz inne dane dotyczące urządzeń i korzystania z systemów. Gromadzenie powyższych informacji nie umożliwia jednak zazwyczaj jednoznacznej identyfikacji Użytkownika.
Za pośrednictwem Serwisu istnieje możliwość przejścia na profile Administratora w social mediach na zasadzie przekierowania. Warto pamiętać, że są to oddzielne portale, posiadające swoje własne polityki prywatności.
3. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych.
Dane osobowe przetwarzamy na podstawie art. 6 ust.1 lit. b) RODO w celu i zakresie niezbędnym do wykonania zadań związanych z realizacją umowy oraz do podjęcia działań przed zawarciem umowy w kategorii dane zwykłe.
Dane z powyższego zbioru, w niezbędnym zakresie będą przetwarzane również w celu rozliczeń podatkowych, realizacji praw Konsumentów na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. c RODO (w celu wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze), dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. f RODO (w związku z uzasadnionym interesem Administratora).
Dane z kategorii adres e-mail oraz imię i nazwisko (ewentualnie inne dane, które zostaną podane w wiadomości), przekazywane w ramach kontaktu, będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) i f) RODO, czyli na podstawie udzielonej zgody, oraz w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.
Administrator, po wyrażeniu zgody przez Użytkownika, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) może przetwarzać dane osobowe w celu przesyłania ofert produktów i usług, w tym w ramach newslettera.
4. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane.
Dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy oraz wypełnienia obowiązku prawnego Administratora będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do:
a) obsługi Klientów,
b) zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń, do czasu przedawnienia roszczeń,
c) wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikającego z przepisów podatkowych) do czasu wygaśnięcia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze,
Dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu lub wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą.
Dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania, chyba że coś innego wynika z przepisów prawa.
5. Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe.
Użytkownik ma prawo do:
1) dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy
Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,
2) sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub
niekompletne,
3) żądania od Administratora usunięcia danych,
4) żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych,
5) do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych
osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi;
6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu
Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego;
7) wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO. Na terenie RP organem nadzorczym jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8) do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem)
9) do uzyskania interwencji ze strony Administratora, wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych.
6. Odbiorcy danych.
Odbiorcami danych mogą być podmioty współpracujące z Administratorem, podmioty uprawnione do otrzymania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwe organy wymiaru sprawiedliwości.
Odbiorcą danych jest hostingodawca strony www, obsługa informatyczna, księgowość, firma kurierska.
Odbiorcą danych Użytkowników, którzy dokonują płatności jest:
- BLIK sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000493783, numer NIP 5213664494
oraz
- PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, numer NIP 7792308495
W ramach świadczenia usługi Newslettera, Administrator korzysta z zewnętrznego usługodawcy Mailchimp – właścicielem tego podmiotu jest Intuit Inc. and Intuit UK Limited, mająca siedzibę w Londynie. Jest to usługodawca międzynarodowy, stąd też nie można wykluczyć, że dane mogą zostać przesłane poza UE, w tym do Stanów Zjednoczonych. Usługodawca deklaruje zgodność z przepisami RODO. Korzystanie z usług tego podmiotu umożliwia również prowadzenie statystyk otwieralności Newslettera.
W przypadku uzyskania zgody Użytkownika na przekazanie danych partnerom Administratora, jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.
Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
Na życzenie osoby, której dane dotyczą Administrator wskaże pozostałe podmioty, którym przekazane zostały dane osobowe w związku z wykonaniem umowy.
7. Przekazywanie danych do państw trzecich.
Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Mogą to jednak robić odbiorcy, o których mowa powyżej, o czym umieszczają informacje we własnych politykach prywatności. Wszystkie podmioty wymienione powyżej, deklarują stosowanie standardowych klauzul umownych oraz odpowiedniego poziomu zabezpieczeń.
Przesyłanie danych następuje, tylko i wyłącznie wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
a) współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej;
b) stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
c) stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy;
8. Pliki cookies oraz automatyczne przetwarzanie danych.
Podobnie jak większość właścicieli stron www, używamy technologii cookies.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Użytkownicy podczas pierwszego odwiedzenia strony, jak również w późniejszym czasie, mogą dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Wszystkie pliki cookies, występujące na stronie internetowej, są ustalane przez Administratora.
Większość Użytkowników i niektórych przeglądarek mobilnych automatycznie akceptuje pliki cookies. Jeżeli Użytkownik nie zmieni ustawień, pliki cookies zostaną zapisane w pamięci urządzenia. Użytkownik może zmienić preferencje, dotyczące akceptacji plików cookies lub zmienić przeglądarkę, aby móc otrzymać za każdym razem stosowne powiadomienie, gdy funkcja cookies jest ustawiona. Aby zmienić ustawienia akceptacji cookies, należy dostosować ustawienia w przeglądarce.
Administrator zastrzega możliwość zmiany treści Polityki Prywatności w każdym momencie.
Wówczas nowa treść dokumentu zostanie umieszczona w zakładce w Serwisie, a uprzednio obowiązująca treść zostanie umieszczona pod treścią w formie dokumentu do pobrania, z podaniem daty, do kiedy obowiązywała.